Rysa czy łączenie pod airbag?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Karel
    Classic
    • 2018
    • 0

    Rysa czy łączenie pod airbag?

    Zamieszczone przez SS
    maksiu, zimna to nie kawa :diabelski_usmiech
    jak nie kawa jak kawa. Gorącą to bym sobie tylko dzioba poparzył :diabelski_usmiech

    [ Dodano: Czw 05 Lis, 15 19:17 ]
    Zamieszczone przez aksia89
    kto zdąży to poczyta..haha zauwazyles..
    Nie on jeden to zauważył - miałem coś pisać na ten temat ale jak zwykle coś innego przykuło moją uwagę ... np. ryk najmłodszego :diabelski_usmiech
  • Karel
    Rider
    • 2014
    • 370
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Rysa czy łączenie pod airbag?

    Forumowicze,

    Mam do Was pytanie/prośbę o sprawdzenie w Waszych O3.

    Na kokpicie, po stronie pasażera, gdy jest on oświetlony słońcem widać b. delikatną ryskę - od prawej kratki wentylacyjnej do kratek środkowych. Jest ta ryska bardzo subtelna i praktycznie niewidoczna od strony pasażera. Żeby było ciekawiej, to wpatrując się "na wprost" w strukturze tej "pseudoskóry" nie widać linii rysy...

    Próbowałem ją "zetrzeć" palcem i ściereczką z mikrofibry, ale boję się trzeć mocno to miejsce - z plastikami VAG-a wolę nie ryzykować.

    Czy w Waszych autka też jest takie coś? Ew. można to jakoś zlikwidować?

    Na zdjęciu strzałkami zaznaczyłem przebieg rysy...
    Załączone pliki

    Komentarz

    • D2mian
      Rider
      • 2010
      • 551
      • Toyota
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      To osłabienie plastiku dla Airbagu
      Tak ma być
      120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

      Smarowanie zapewnia

      Komentarz

      • trasat23
        Rider
        • 2010
        • 417

        #4
        Zdaję sobie sprawę, że takie rzeczy nie dają spokoju właścicielowi nowego samochodu, ale ta "rysa" jest praktycznie niewidoczna na tym zdjęciu. Jak dobrze się wpatrzeć, to na siłę można coś wypatrzeć między pierwszą a drugą strzałką.
        Wygląda na to, że pasażer (czytaj pasażerka) wysiadając z samochodu przejechała torebką po plastyku i efekt Cię drażni.
        Może uda Ci się to usunąć jeśli potraktujesz kokpit APC Cyclone Nielsena i na to Nielsen Finesse albo Choice.
        www.kawapelnaslonca.pl

        Komentarz

        • Karel
          Rider
          • 2014
          • 370
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Ok., może jeszcze ktoś z posiadaczy O3 się wypowie bo na razie mamy 1:1, a ja zaczynam siwieć :mrgreen:

          Ta "ryska" faktycznie jest malutka i niewidoczna na wprost, co mogłoby wskazywać na osłabienie pod airbag. Z drugiej strony wydaje mi się (bo i powierzchnia nie jest idealnie prosta), że nie idzie idealnie w linii, co byłoby nieco dziwne na twór produkcyjny...

          PS. Czy ten "skóropodbny" plastik jest wytrzymały na tarcie? Nie zmienia koloru, nie nabłyszcza się...?

          Komentarz

          • greg505
            L&K
            • 2013
            • 1239

            #6
            Karel, airbag jest na podszybiu, wiec ta rysa nie jest od niego.
            Black magic

            Komentarz

            • Chris11
              RS
              • 2011
              • 1587

              #7
              Zamieszczone przez Karel
              PS. Czy ten "skóropodbny" plastik jest wytrzymały na tarcie? Nie zmienia koloru, nie nabłyszcza się...?
              Ja bym użył papieru ściernego... o gradacji maks 50. Powinno pomóc.

              ...szukanie problemów na siłę - zgubna przypadłość.

              Komentarz

              • Karel
                Rider
                • 2014
                • 370
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                No way, drobne ryski na niektórych rodzajach tworzyw sztucznych można ładnie zamaskować pocieraniem dłoni
                Ale spróbuję wykorzystać radę trasata23...

                Komentarz

                • bob_best
                  Rider
                  • 2013
                  • 744
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  poduszka jest na 100% na podszybiu a nie tutaj
                  Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • trasat23
                    Rider
                    • 2010
                    • 417

                    #10
                    Kolega D2mian, delikatnie mówiąc robi sobie żarty. Oczywiście, że ta rysa nie jest wynikiem zamierzonego działania producenta. Jest to zwyczajne uszkodzenie mechaniczne.
                    www.kawapelnaslonca.pl

                    Komentarz

                    • D2mian
                      Rider
                      • 2010
                      • 551
                      • Toyota
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      trasat23, w końcu ktoś rozpoznał lekki "chichot" w mojej wypowiedzi. Nawet jeśli kolega ma tam jakąś rysę (ja nic nie widzę) to i tak nic na to nie poradzi bo przecież to uszkodzenie mechaniczne.
                      Polecam się wyluzować
                      120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                      Smarowanie zapewnia

                      Komentarz

                      • Karel
                        Rider
                        • 2014
                        • 370
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #12
                        Trasat23 miał dobrego nosa Po wyczyszczeniu kokpitu (podziękowania dla MX Nowickiego) jest zupełnie ok

                        Komentarz

                        • trasat23
                          Rider
                          • 2010
                          • 417

                          #13
                          Zamieszczone przez D2mian
                          w końcu ktoś rozpoznał lekki "chichot" w mojej wypowiedzi
                          przyznam się szczerze, że i ja miałem ochotę sobie po dworować, ale skoro dla kolegi Karel, ta mikro rysa stanowiła problem, pomyślałem, że nie zaszkodzi doradzić.
                          Mam nadzieję, że samochód jutro rano zapali, skoro ryska zniknęła.

                          [ Dodano: Pon 29 Wrz, 14 20:40 ]
                          Karel, podziel się czym potraktowałeś tą rysę
                          www.kawapelnaslonca.pl

                          Komentarz

                          • ryhu
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 131
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #14
                            Ślad po formie?
                            airbag jest tutaj https://www.youtube.com/watch?v=uayRqZIJyOs#t=74

                            Komentarz

                            • Karel
                              Rider
                              • 2014
                              • 370
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #15
                              Śmiejecie się, a pewnie sami chuchacie i dmuchacie na swoje (prywatne) autka
                              Ale ok., chyba macie rację, że przesadzam

                              Odpowiadając na pytane:

                              Geneza rysy jest mi nieznana. Była ona bardzo płytka, cienka, zupełnie niewidoczna "na wprost" (czyli z fotela pasażera).
                              Podjechałem do MX Nowickiego (autodetailing), gość obejrzał tę mikroryskę (z fotela kierowcy, bo od pasażera oczywiście jej nie widział ) i zaaplikował jakieś 3 specyfiki, przy czym ostatni i najskuteczniejszy okazał się Nielsen Finesse. Od razu kupiłem buteleczkę, aby w wolnej chwili "zakonserwować" resztę plastików :diabelski_usmiech

                              PS. "Ślad po formie" - masz na myśli etap produkcji tego elementu? Nie mam pojęcia.

                              Komentarz

                              • trasat23
                                Rider
                                • 2010
                                • 417

                                #16
                                Zamieszczone przez Karel
                                Od razu kupiłem buteleczkę
                                Pamiętaj wcześniej o jakimś podkładzie, żeby dokładnie umyć i odtłuścić. Najlepiej to co pisałem wcześniej. Razem to działa, osobno też, ale o wiele krócej.
                                www.kawapelnaslonca.pl

                                Komentarz

                                • Marian 2
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1085
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                  #17
                                  I pomyśleć, że ja swoją Octavię myję tylko raz w roku, zawsze po zimie (srebrny metalik), i tak to trwa już 15 rok, i nie widać żadnego "zużycia". Ale za to nie zaniedbuję tego wszystkiego co jest "pod spodem" i w zakamarkach gdzie może się gromadzić wilgoć i błoto.

                                  Komentarz

                                  • trasat23
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 417

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Marian 2
                                    Ale za to nie zaniedbuję tego wszystkiego co jest "pod spodem" i w zakamarkach gdzie może się gromadzić wilgoć i błoto.
                                    Czy możesz rozwinąć temat. Ja tylko usuwam syfy z okolic podszybia.
                                    www.kawapelnaslonca.pl

                                    Komentarz

                                    • Marian 2
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1085
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                      #19
                                      Progi, tam gdzie podklada się podnośnik, po kilku latach napewno trzeba uzupełniać ubytki zabezpieczenia, łaczenie błotnika z progiem, pod chlapaczami i pod plastykowymi nadkolami z przodu i z tyłu, trzeba też co jakiś czas sprawdzić i pomalować farbą odporną na temperaturę tłumiki, rury łaczące tłumiki, a wszczegolności opaski i śruby w połaczeniach układu wydechowego. Nie zaszkodzi pomalować sprężyny teleskopów, taśmy na których wisi zbiornik paliwa oraz wahacze, półosie itp. Nie trzyma się wtedy na tych elementach bloto. Farba może być w dowolnym kolorze typu "bezpośrednio na rdzę". Generalnie trzeba zabezpieczyć/ pomalować wszystkie widoczne śruby i nakrętki, nie będzie po kilku latach zrywania śrub i gwintow gdy trzeba "coś" odkręcić.
                                      Jakie kolwiek odkręcenie "czegoś" (poza kołami) , przykręcając na miejsce trzeba zawsze nasmarować gwinty, a napewno przy kolejnym odkręceniu nie urwie się śruba, itd, itp.
                                      Zawsze trzeba sprawdzać drożność odpływów wody z podszybia, w drzwiach, w bagażniku.
                                      No i koniecznie trzeba mieć chlapacze z przodu i z tyłu. Kto niema, polecam założyć jak najszybciej, odpadnie wiele klopotów w przyszłości z konserwacją i zabezpieczeniem antykorozyjnym progów, o dużo mniejszej potrzebie "mycia" już nie wspomnę.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...